سریع ترین راه طلاق چیست؟

سریع ترین راه طلاق از طرف زن و مرد،  یکی از سوالات پرتکرار شما عزیزان از ما این است که  سریع ترین راه طلاق چیست؟ در پاسخ به این پرسش ابتدا انواع طلاق در محاکم و رویه هریک را توضیح داده و در نهایت سریع ترین روش طلاق را بیان می کنیم با ما همراه باشید.

طلاق بر حسب درخواست کننده آن به سه دسته تقسیم می شود. طلاق ممکن است از طرف زوجه یا از طرف زوج و یا به صورت توافقی باشد. فرایند طلاق در هر کدام از موارد مذکور متفاوت است و هر کدام از نظر سهولت و سرعت تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

سریع ترین راه طلاق  زن

در صورتی که طلاق بنا به خواسته زوجه باشد و مرد راضی به طلاق نباشد زوجه برای طلاق باید دلایل محکمه پسندی به دادگاه ارئه نماید و باید عسر و حرج زوجه در دادگاه اثبات شود مانند اعتیاد زوج، ترک نفقه، سوء رفتار و سوء معاشرت زوج ، محکومیت قطعی شوهر به حبس به مدت پنج سال و غیره.

بار اثباتی این موضوع بر عهده زوجه است که امری دشوار و طولانی می باشد. خصوصا زمانی که زوجه دلایل و مدارکی برای اثبات عسر و حرج خود ندارد. علاوه بر این پرونده طلاق دارای 3 مرحله بدوی ، تجدیدنظر، فرجام خواهی می باشد  که مدت زمان انجام آن را نیز طولانی تر می کند.

در صورتی که زن دارای حق طلاق باشد می تواند به مرجع قضایی مراجعه و تقاضای طلاق نماید در این مورد نیاز به اثبات عسر و حرج و یا اثبات تحقق شروط 12 گانه سند ازدواج نیست و طلاق در مدت زمان کمتری انجام می شود.

توجه داشته باشید که ضمن تقاضای طلاق حتما از مشاوره وکیل خانواده بهره‌مند شوید، زیرا داشتن وکیل و یا مشاوره با وکیل سرعت عمل بیشتری در روند پرونده خواهد داشت و ممکن است حضور و وساطت وکیل با زوج منجر به توافقاتی بین زوجین گردد.

سریع ‌ترین راه طلاق

سریع ترین راه طلاق از طرف مرد

مرد برای طلاق نیاز به ارائه هیچگونه دلیل و مدرکی نمی باشد زیرا حق طلاق در قانون ایران با مرد می باشد و مرد در واقع حق طلاق خود را اعمال می کند. مرد برای طلاق باید تمام حقوق مالی زوجه را به صورت کامل بپردازد مانند مهریه ، نفقه ایام عده، اجرت المثل ایام زندگی مشترک و همچنین شرط نصف دارایی را در صورت داشتن اموال باید بپردازد.

علاوه بر این پرونده طلاق دارای 3 مرحله بدوی ، تجدیدنظر، فرجام خواهی می باشد  که مدت زمان انجام آن را نیز طولانی تر می کند. در هر صورت طلاق چه از طرف زن و چه از طرف مرد مطرح شود بسیار زمان بر می باشد

سریع ترین روش برای طلاق چیست؟

سریع‌ ترین راه و روش برای طلاق عبارتند از:

1- توافق زوجین برای طلاق توافقی : در واقع سریع ترین راه طلاق ، طلاق توافقی است. طلاق توافقی طلاقی است که به خواست زوج و زوجه می باشد و هر دو مصر در طلاق می باشند. در این طلاق زوجین باید در خصوص کلیه حقوق مالی و غیر مالی ناشی از ایام زوجیت توافق داشته باشند مانند مهریه ، نفقه ، اجرت المثل ایام زندگی مشترک و حضانت فرزندان.

مراحل طلاق توافقی به اینصورت می باشد که زوجین پس از توافق باید به مراکز مشاوره مراجعه وپس از دریافت گواهی مبنی بر عدم انصراف از طلاق نسبت به ثبت دادخواست طلاق توافقی اقدام نمایند که پروسه آن با احتساب مدت زمان مشاوره 3 ماه می باشد.

در صورتی که طلاق توافقی توسط گروه وکلای یعقوبی انجام شود مدت زمان آن 15 تا 20 روزکاری می باشد و نیازی به حضور زوجین در مراکز مشاوره و دادگاه نیست. جهت مشاوره با ما تماس بگیرید.

2- داشتن حق طلاق (وکالت در طلاق) برای زوجه : در صورتی که زوجه از زوج وکالت در طلاق داشته باشد باید برای زوج یک وکیل دادگستری انتخاب نماید تا با حضور وکیل زوج بتواند نسبت به طلاق اقدام نماید. مراحل  و مدت زمان طلاق با داشتن حق طلاق نیز مانند طلاق توافقی است که در بالا توضیح دادیم.

نتیجه گیری

سریع ترین راه طلاق برای زن و مرد ، طلاق توافقی است که در مدت زمان کمتر و با هرینه کمتر صورت می گیرد. شایان ذکر است که اگر این امر توسط وکیل طلاق توافقی صورت بگیرد در مدت زمان 15 الی 20 روز کاری و بدون حضور زوجین صورت میگیرد.

گروه وکلای یعقوبی با دارا بودن وکلای با تجربه و با سالها سابقه در زمینه دعاوی خانواده اخص طلاق می‌توانند شما را در هرچه سریع‌تر انجام‌شدن فرایند طلاق و پیشرفت مراحل آن راهنمایی کنند. در صورت نیاز به مشاوره با وکیل طلاق توافقی با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

4.8/5 - (30 امتیاز)