وکیل فروش مال غیر

وکیل فروش مال غیر، فروش مال غیر به معنی تجاوز به مال شخصی دیگر است. از نظر حقوقی به این معنی است که اگر شخصی بدون اجازه از شخص صاحب مال، عین و منفعت مال دیگری را به شخص دیگر بفروشد و یا واگذار کند مرتکب جرم فروش مال غیر شده است. به افرادی که در این معامله نقش انتقال دهنده و یا انتقال گیرنده را دارند معامل و یا متعامل می‌گویند.

این موارد را توسط وکیل فروش مال غیر می توانید پیگیری نمایید. به جرمی که شخص با  انتقال یا فروش مال دیگری مرتکب می شود جرم مقید می گویند که سبب زیان مالی به شخص دیگر می شود. انجام معامله و نقل و انتقال آن مال سبب به وجود آمدن ایراد اضرار بالقوه شده است. برای اینکه بگوییم جرم اتفاق افتاده است انتقال و فروش مال غیر کافی می باشد.

در این جرم شخص مجرم بدون اینکه مال برای خودش باشد و یا از جانب صاحب اصلی مال مجوز قانونی داشته باشد، در صدد انتقال آن به شخص دیگری بر می آید. همچنین با تقلب خود را به جای مالک اصلی مال جا می زند و با هدف زیان رساندن به فروش و انتقال مال شخصی دیگر می‌پردازد. این‌ جرم از زمره جرایم کلاهبرداری می باشد و جزو جرایم علیه اموال دسته بندی می‌گردد.

مرجع رسیدگی به جرم فروش اصولاً دادسرای عمومی و انقلاب محل وقوع جرم می باشد یعنی محلی که عمل فروش یا انتقال مال غیر اتفاق افتاده است. وکیل فروش مال غیر می تواند تمام این موارد را تشخیص دهد و پیگیری نماید.

وکیل فروش مال غیر

وکیل متخصص فروش مال غیر

این جرم دارای سه رکن مادی و معنوی و قانونی می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

رکن مادی: در این رکن نیازی به وجود وسایل کلاهبرداری، تسلیم مال و یا اغفال مال نمی باشد. در هنگام وقوع این جرم شخص مال باخته در صحنه حضور ندارد که مورد سوء استفاده و یا اغفال قرار بگیرد. در این جرم تنها فروش مال شخص دیگری توسط فرد مرتکب جرم کفایت می کند. اگر در این نوع معامله قولنامه ای مورد امضا قرار بگیرد، همان رکن مادی جرم فروش مال غیر می باشد.

رکن معنوی: داشتن سوء نیت فروش مال غیر از روی قصد و نیت رکن معنوی این جرم می باشد. مرتکب جرم ابتدا قصد فروش مال دیگری را می کند سپس دست به انجام آن می زند. اما این ماجرا در شخصی که بدون قصد و نیت خاصی مال دیگری را می فروشد، فرق می کند و مجازاتی برای او در نظر گرفته نشده است.

رکن قانونی: رکن قانونی جرم فروش مال غیر در ‌قانون مجازات راجع به انتقال مال غیر مصوب 5 فروردین ماه 1308 جرم انگاری گردیده است. مطابق ماده 1« کسی که مال غیر را با علم به اینکه مال غیر است به نحوی از انحاء عیناً یا منفعتاً بدون مجوز قانونی به دیگری منتقل کند کلاهبردار‌ محسوب و مطابق ماده 238 قانون عمومی محکوم می‌شود و همچنین است انتقال‌ گیرنده که در حین معامله عالم به عدم مالکیت انتقال دهنده باشد».

بهترین وکیل فروش مال غیر

مجازات جرم فروش و انتقال مال شخص دیگری از یک تا هفت سال زندان و غیرقابل گذشت بود. با تصویب قانون کاهش مجازات حبس های تعزیری مصوب 1399 چنانچه مال فروخته شده یک میلیارد ریال و کمتر از آن باشد، جرم قابل گذشت محسوب می شود و مجازات انتقال مال غیر شش ماه تا سه و نیم سال است.

ولی اگر مبلغ فروخته شده بیشتر از یک میلیارد ریال باشد جزء جرایم غیرقابل گذشت محسوب می‌شود و مجازات آن حبس از یک تا هفت سال و رد مال و جزای نقدی معادل مالی که دریافت کرده است.

اگر توسط وکیل فروش مال غیر قصد شکایت دارید می‌توانید کار ها را به او بسپارید. اگر خود می خواهید پیگیر کارها باشید در قدم اول باید شواهد و مدارکی‌ مثل سند مالکیت و مبایعه نامه را به دادگاه ارائه دهید.

در قدم بعدی باید مدارکی که نشان دهنده این است که فرد اموال شما را تصرف کرده و به دیگری فروخته است به دادگاه نشان دهید. با این مدارک می توانید شکایت خود را به دادگاه مطرح نمایید. قبل از انجام شکایت با مشورت یک وکیل فروش مال غیر باید نوع مال را از لحاظ منقول و غیر منقول بودن آن مشخص نمایید.

پس از جمع‌آوری اسناد و مدارکی که برای شکایت لازم است و همچنین مشخص شدن محلی که باید در آن شکایت خود را انجام دهید با مراجعه به دفاتر قضایی و پرداخت هزینه دادرسی اقدام به شکایت کنید.

وکیل فروش مال غیر

مشاوره با وکیل فروش مال غیر

شخص شاکی و مالباخته می تواند توسط وکیل فروش مال غیر اقدام به شکایت کند. در صورت گرفتن وکیل فروش مال غیر مزیت هایی نصیب شخص مالباخته می شود. دیگر نیازی به حضور شخص در دادگاه نیست. مدت زمان رسیدگی‌ به پرونده کوتاه تر می‌گردد.

وکیل  فروش مال غیر می تواند به راحتی و با داشتن علم بر روی قوانین راحت تر و در زمان کوتاه تری اموال فرد شاکی را باز پس بگیرد.

در بالا تا حدودی در رابطه با فروش مال غیر و مزیت های وکیل فروش مال غیر صحبت شد. در نظر داشته باشید این کار امری ناپسند و نکوهیده است. این کار هم در قانون و هم در جامعه مورد پسند نمی باشد و افراد مجرم در این رابطه مجازات سختی در پیش دارند.

قانون گذار برای این گونه افراد مجازات های سفت و سختی در پیش گرفته است و در صورت رضایت فرد مالباخته تنها مقداری از مجازات های مجرم کم‌ می شود. رضایت فرد مالباخته به معنی بخشیده شدن مجرم نیست بلکه مجازات فرد خاطی از بین نخواهد رفت.

وکیل برای شکایت فروش مال غیر

پرونده های فروش مال غیر با توجه به اینکه مجازات سنگینی برای مرتکب جرم دارد و همچنین اثبات جرم نیاز به ارائه مدارک محکمه پسند می باشد برای پیشبرد موفقیت آمیز پرونده قبل از طرح شکایت کیفری با وکیل فروش مال غیر مشورت نمائید.

گروه وکلای یعقوبی با دارا بودن وکلای متخصص و با تجربه در زمینه پرونده های فروش مال غیر آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. جهت مشاوره حقوقی با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

3.3/5 - (13 امتیاز)