وکیل تجاوز به عنف و قوانین شکایت تجاوز به عنف

وکیل تجاوز به عنف، در این مقاله در خصوص اهدافی که یک وکیل تجاوز به عنف دنبال می کند، صحبت شده است، همچنین به علت های این رفتار پر خطر نیز پرداخته شده است.

تا به حال برایتان این سؤال پیش آمده است که وکیل تجاوز به عنف چه هدفی را دنبال می کند؟ قبل از هر توضیحی نیاز است تا در خصوص تجاوز به عنف توضیحاتی داده شود، تا شما عزیزان با این موضوع حیاتی آشنا شوید. یکی از مهم ترین مسائلی که مدت زیادی است مردم جامعه را درگیر خود کرده است، موضوع تجاوز می باشد.

این مسئله مربوط به دیروز و امروز نیست و سال های زیادی است که جوامع مختلف با آن درگیر هستند. تجاوز به عنف آثار مخربی به روح و جسم فردی که مورد تجاوز قرار گرفته است را وارد می نماید. متأسفانه پرونده های تجاوز به عنف، از دسته پرونده هایی می باشد که هیچ‌گاه آمار درستی در ارتباط با آن منتشر نشده است.

علت عدم انتشار آمار درست در پرونده های تجاوز را می توان پنهان کاری قربانیان دانست. بسیاری از افراد به دلیل حفظ آبرو و حیثیت خود از گفتن و یا حتی پیگیری کردن این مسئله سر باز می زنند. این سکوت باعث می شود تا افراد گناهکار از کار خود دست نکشند و مجدد این خطا را انجام دهند. پس بهترین راه برای حل این است که از طریق وکیل تجاوز به عنف فرایند شکایت از فرد گناهکار شروع و به نتیجه منتهی شود.

وکیل تجاوز به عنف

مشاوره حقوقی تجاوز به عنف

تجاوز به عنف یعنی برقراری رابطه جنسی با یک فرد بدون رضایت وی. این کار معمولا با زور، اجبار و تهدید صورت می گیرد. مطابق تبصره ٢ ماده ٢٢۴ قانون مجازات اسلامی «هرگاه کسی با زنی که راضی به زنای با او نباشد در حال بیهوشی، خواب یا مستی زنا کند رفتار او در حکم زنای به عنف است. در زنا از طریق اغفال و فریب دادن دختر نابالغ یا از طریق ربایش، تهدید و یا ترساندن زن اگرچه موجب تسلیم شدن او شود نیز حکم فوق جاری است».

حکم تجاوز به عنف در صورتی که اثبات شود اعدام شخص مجرم می باشد. برای اثبات تجاوز به عنف نیاز است که مرتکب جرم 4 بار نزد قاضی اقرارکند. علم قاضی نیز می تواند یکی از روش های اثبات باشد. راه دیگر برای اثبات این جرم را می توان شهادت  شهود می باشد. همچنین نظریه پزشک قانونی مبنی بر تجاوز به عنف و دخول جنسی باید به پرونده ضمیمه گردد.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی می توان با استفاده از آزمايشات DNA آثار اسپرم و منی و خون، قطعات بسيار ريز پوست يا تار مو و امثال اينها را احرازکرد و یا در مورد اطلاعاتی که قربانی جرم از ویژگیها و اوصاف بدنی مجرم ارائه میدهد را مستند علم قاضی برای اثبات جرم دانست.

در صورتی که قربانی جرم باکره باشد متجاوز علاوه بر اعدام باید ارش البکاره و مهرالمثل را نیز پرداخت کند، در غیراینصورت فقط به مجازات اعدام  و پرداخت مهرالمثل محکوم خواهد شد.

برای اثبات این جرم نیاز است تا از یک وکیل تجاوز به عنف کمک بگیرید، این وکیل در صورتی که دارای رزومه قابل قبولی در پرونده های این چنینی باشد می تواند کمک بسیار بزرگی برای شما باشد.

وکیل مشاوره حقوقی تجاوز به عنف

زمان مراجعه به دادگاه برای شکایت تجاوز به عنف

از آن جایی که عفت و حیا یکی از خصیصه های بانوان می باشد، بسیاری از آن ها در زمانی که قربانی این اتفاق می شوند سکوت اختیار می کنند. بهترین راه برای تنبیه افراد متجاوز این است که در سریع ترین زمان ممکن و بدون هیچ گونه تعللی شکایت کنند.

ممکن است این صحبت تا حدی درست نباشد چرا که فرد قربانی تا مدتی دچار آسیب های روحی می شود، قدرت تصمیم گیری خود را نیز از دست می دهد.

قربانی جرم در اولین مرحله بعد از وقوع جرم باید  بلافاصله به نزدیکترین کلانتری یا دادسرا مراجعه و تقاضای معرفی به پزشک قانونی کند. شخص قربانی نباید آثار جرم را از بین ببرد دوش گرفتن و تمیز کردن بدن می تواند آثار وقوع جرم را از بین ببرد. همچنین شاکی باید شکایت هر گونه مدرکی در جهت اثبات جرم دارد جمع آوری و به دادگاه تحویل دهد.

تجاوز به عنف از آن دسته جرائمی است که صدمات روحی و جسمی فراوانی را برای مدت طولانی برای فرد قربانی به یادگار می گذارد. بهتر است برای اینکه تاخیری در امر شکایت نباشد و فرد قربانی بتواند به حق و حقوق خود برسد، از یک وکیل تجاوز به عنف کمک بگیرد تا خللی در پرونده به وجود نیاید.  بهترین وکیل تجاوز به عنف را از گروه وکلای یعقوبی بخواهید.

انواع متجاوزان جنسی از دید وکیل تجاوز به عنف

برای شناسایی متجاوزان جنسی نیاز است تا از نظرات یک وکیل تجاوز به عنف خبره بهره ببریم. طبق صحبت های وکلای نامی که پرونده های تجاوز را دنبال می کنند، متجاوزان جنسی به چهار دسته تقسیم می شوند. دسته اول آزارگران جنسی افرادی هستند که از درد و رنج کشیدن قربانی خود، لذت می برند و به نوعی تحریک می شوند.

دسته دوم اما کسانی هستند که نگاهی ابزاری را به قربانیان خود دارند و برای ارضای شهوت خود از آن ها استفاده می کنند. برای دسه سوم اما قضیه کمی متفاوت تر است.

این دسته از آزارگران جنسی عقیده دارند که هیچ زنی به صورت داوطلبانه با آن ها همبستر نخواهد شد، این افراد دائم غرق در تخیلات جنسی خود هستند. گروه چهارم نیز تنها از روی خشم و عصبانیت دست به همچین عمل وحشیانه ای می زنند.

از دید وکیل تجاوز به عنف دسته سوم خطرناک‌ترین متجاوزین هستند. این افراد سریعا باید محاکمه و به مجازات خود برسند، چرا که در غیر این صورت دایره جنایات و وحشی گری این افراد روز به روز گسترده‌تر خواهد شد.

اگر بخواهیم در خصوص این جنایات ریشه یابی کنیم به دو کلمه کودکی و جوانی خواهیم رسید. افراد متجاوز در کودکی و یا جوانی خود نیز قربانی تجاوز توسط افراد غریبه و یا آشنا شده اند. حالت دوم را نیز می توان مورد ضرب و شتم گرفتن این افراد توسط پدر و مادر در دوران کودکی و یا نوجوانی دانست.

به این دلیل، این افراد کینه به دل می گیرند و در بزرگسالی دیگران را آزار می دهند. ریشه تمامی رفتارهای پر خطر را می توان در کودکی و نوجوانی افراد دانست.

انواع متجاوزان جنسی از دید وکیل تجاوز به عنف

سوالات متداول از وکیل تجاوز به عنف:

آیا تجاوز به عنف صرفا با نظریه پزشک قانونی قابل اثبات است؟

خیر، نظریه پزشک قانونی برای اثبات تجاوز به عنف کافی نیست و نیاز به سایر ادله اثباتی مانند شهادت شهود، علم قاضی، اقرار مرتکب جرم می باشد.

آیا با داشتن عکس می توانیم تجاوز به عنف را ثابت کنیم؟

خیر ، عکس به تنهایی نمی تواند دلیل اثباتی برای جرم تجاوز به عنف باشد.

آیا جرم تجاوز به عنف مشمول مرور زمان می باشد؟

خیر، جرائم حدی مشمول مرور زمان نمی باشند. مرور زمان فقط مربوط به جرائم تعزیری می باشد.

پرونده های تجاوزبه عنف،  نیاز به تخصص و تجربه بالای وکیل دارد و پیگیری پرونده توسط وکیل  بسیار تاثیرگذار بوده و می تواند پرونده شما را به بهترین نتیجه ممکن هدایت کند.

گروه وکلای یعقوبی با دارا بودن وکلای باتجربه در زمینه پرونده های تجاوز آماده ارائه خدمات مشاوره و قبول وکالت می باشد. در صورتی که قصد مشاوره و یا اعطای وکالت دارید با گروه وکلای یعقوبی تماس بگیرید .

3.8/5 - (12 امتیاز)