ثبت نام طلاق توافقی در سامانه تصمیم چگونه است؟

ثبت نام طلاق توافقی، طلاق توافقی یکی از انواع انحلال نکاح است که به درخواست طرفین یا یکی از آنان و با صدور گواهی عدم سازش توسط دادگاه خانواده، انجام می یابد. به طور کلی طلاق حق یکجانبه مرد است لیکن در برخی از موارد زوجین می توانند درخواست طلاق توافقی را طرح نمایند. در حال حاضر سامانه اینترنتی تصمیم به نشانی zaman.behzisti.net ارائه دهنده انواع خدمات ثبت نام طلاق توافقی برای مراجعه به مراکز ارزیابی روانی و سایر مراحل انجام طلاق توافقی می باشد.

با ورود به سامانه تصمیم، فهرستی از مراکز ارزیابی روانی اجتماعی، مشاوره و مددکاری و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای ثبت نام طلاق توافقی قابل دسترسی است. همچنین در سامانه مزبور می توان به صورت اینترنتی برای انجام مقدمات طلاق توافقی نوبت گرفت.

سامانه تصمیم طلاق چیست؟

به گفته وکیل طلاق توافقی هدف اصلی از تاسیس سامانه تصمیم اجرای طرح مداخله در کاهش طلاق است. این طرح با همکاری سازمان بهزیستی، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و شورای عالی انقلاب فرهنگی اجراء می شود. ثبت اینترنتی برای طلاق توافقی در این طرح، نخستین اقدام لازم برای انجام طلاق توافقی می باشد. پس از ثبت نام، فرایند پذیرش و و ارزیابی اولیه آغاز می گردد. سپس موضوع به مراکز مشاوره منتخب ارجاع می شود.

پس از ارجاع به مراکز مشاوره و تشکیل جلسه مشاوره، مراکز مزبور گواهی مبنی بر عدم انصراف از طلاق صادرمی نماید. بعد از صدور گواهی عدم انصراف از طلاق ، زوجین می بایست در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی حضور یافته و درخواست طلاق توافقی را طرح نمایند.

گروه وکلای یعقوبی با دارا بودن وکلای مجرب در زمینه طلاق توافقی آماده ارائه خدمات مشاوره و قبول وکالت می باشد. مدت زمان انجام طلاق توافقی در دفتر ما 7 الی 10 روز کاری می باشد جهت مشاوره حقوقی با ما تماس بگیرید.

ثبت نام طلاق توافقی

 آیا ثبت نام طلاق توافقی در سامانه تصمیم اجباری است؟

بله ، ثبت نام طلاق توافقی اجباری است و زوجینی که متقاضی طلاق توافقی هستند باید بدوا در سامانه تصمیم ثبت نام و در جلسات مشاوره حضور داشته باشند و شرکت در این جلسات برای تمامی متقاضیان طلاق توافقی اجباری است.

پس از ثبت نام طلاق توافقی می بایست چه اقداماتی را انجام داد؟

در صورتی که زوجین تمایل داشته باشند خودشان، بدون وکیل برای طلاق اقدام نمایند باید بدوا به سامانه نوبت دهی طلاق مراجعه و یکی از مراکز غربالگری مشاوره در تهران را انتخاب کنند. پس از ثبت نام طلاق توافقی زوجین باید جلسات مشاوره را  گذرانده و نسبت به دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق اقدام نمایند.

پس از دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق زوجین زوجین یا وکلای آنان دادخواست طلاق توافقی را در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت و به دادگاه خانواده تقدیم نمایند. دادخواست برگه چاپی خاصی است که نام و مشخصات هویتی زوجین و موضوع دعوی در آن قید می شود. رسیدگی به دادخواست طلاق توافقی در دادگاه خانواده مستلزم پرداخت هزینه دادرسی دعاوی غیر مالی است. اما سایر تشریفات مربوط به قانون آیین دادرسی مدنی در مورد این دعوی رعایت نمی شود.

با تشکیل پرونده و تکمیل آن دادگاه خانواده وقت رسیدگی تعیین می نماید و به زوجین و وکلای آنان ابلاغ می شود که در روز و ساعت مشخص در محل دادگاه خانواده حضور یابند. پس از تشکیل جلسه دادرسی دادگاه نخست تلاش می نماید تا میان زوجین صلح و سازش برقرار کرده و آنان را از این تصمیم منصرف نماید. در نهایت چنانچه اقدامات دادگاه برای ایجاد صلح و سازش موثر واقع نشد، دادگاه با اعلام ختم دادرسی مبادرت به صدور رای می نماید.

گروه وکلای یعقوبی با دارا بودن وکلای مجرب در زمینه طلاق توافقی آماده ارائه خدمات مشاوره و قبول وکالت می باشد. مدت زمان انجام طلاق توافقی در دفتر ما 7 الی 10 روز کاری می باشد جهت مشاوره حقوقی با ما تماس بگیرید.

ثبت نام طلاق توافقی

صدور و اجرای رای دادگاه خانواده در مورد طلاق توافقی

همانطور که اشاره شد پس از اعلام ختم دادرسی دادگاه مبادرت به صدور رای می نماید. مطابق با ماده 9 قانون حمایت خانواده دادگاه در هنگام صدور حکم طلاق می بایست در خصوص موضوعات زیر تعیین تکلیف کند :

  • میزان مهریه و شیوه پرداخت آن
  • نفقه زوجه
  • اجرت المثل ایام زوجیت
  • استرداد جهیزیه و اجرای آن
  • حضانت اطفال و ترتیب ملاقات با طفل

در صورتی که دادگاه خانواده شرایط لازم برای انجام طلاق توافقی را محرز دانست، گواهی عدم سازش صادر می کند. گواهی عدم سازش 3 ماه اعتبار دارد. زوجین می بایست ظرف این مدت به دفترخانه ثبت ازدواج و طلاق مراجعه نموده و صیغه طلاق را جاری کنند.

در صورتی که زوجه وکالت بلاعزل در طلاق داشته باشد، بدون نیاز به حضور شوهر در دفترخانه می توان صیغه طلاق را جاری کرد. همچنین در صورتی که شوهر به دلیلی مثل زندان بودن یا بیماری نتواند در دفترخانه اسناد ازدواج و طلاق حضور یابد، سردفتر ازدواج و طلاق به دستور دادگاه صیغه طلاق را جاری می سازد.

جهت مشاوره حقوقی با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

1/5 - (2 امتیاز)