وکیل آدم ربایی

وکیل آدم ربایی یک وکیل زبده ای است که از حق و حقوق فرد ربوده شده در برابر سارق دفاع می کند. قبل از اینکه بخواهیم در خصوص وظایف این وکیل توضیحاتی دهیم، به توضیح کلمه آدم ربایی می پردازیم. آدم ربایی به جرمی گفته می شود که فردی برخلاف میل و اراده خود از مکانی به مکانی دیگر به وسیله تهدید، زور ( ضرب و شتم ) و یا فریب منتقل می شود.

گاهی ممکن است این عمل برای دزدیدن یک شخص معروف و یا یک شخص عادی باشد. در هر صورت نمی توان یک فیلتر 100 درصدی را برای این موضوع در نظر گرفت. این تنها یک تعریف کلی و ساده از واژه آدم ربایی بود، در ادامه اما به توضیح جزئی در این خصوص می پردازیم.

بر اساس قانون هر کشوری هر شخصی حق آزادی تن دارد. منظور از آزادی تن این است که هر شخص هر زمانی به هر مکانی که دلش خواست، با آزادی برود. اگر در این روند خللی ایجاد شود و یا شخص به دلیل تهدید و یا اعمال زور جابجا شود، این قانون لغو شده و آدم ربایی اتفاق افتاده است.

آدم ربایی در انواع و اقسام مختلفی رخ می دهد و همیشه همراه با زور و تهدید نیست. برخی اوقات شخص سوار تاکسی می شود، این خودرو ممکن است به ظاهر تاکسی باشد و اقدام به ربودن آن شخص نماید. در این حالت بدون هیچ گونه زوری عمل آدم ربایی اتفاق افتاده است.

وکیل آدم ربایی

مشاوره حقوقی با وکیل آدم ربایی

در 99 درصد اوقات زمانی که صحبت از آدم ربایی می شود، ذهن افراد به سمت دریافت پول در مقابل آزادی یک فرد می رود،. اما همیشه اینطور نیست و گاهی فرد گروگان گیر درخواست مالی ندارد. مجازات آدم ربایی در کشور ایران مطابق فانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب 1399 مجازات آدم ربایی را صرف نظر از کیفیات مشدده به دو قسم تقسیم کرده است:

چنانچه ارتکاب رکن مادی بزه آدم ربایی با عنف یا تهدید باشد مجازات مرتکب حبس تعزیری درجه 4  (پنج تا ده سال حبس) در غیر اینصورت به حبس درجه 5  (دو تا پنج سال حبس) محکوم خواهد شد.در مواردی که سن مجنی علیه کمتر از پانزده سال تمام باشد یا ربودن توسط وسیله نقلیه انجام پذیرد و یا به مجنی علیه آسیب جسمی یا حیثیتی وارد شود حداکثر مجازات مقرر در قانون خواهد بود.

اگر در حین عملیات آدم ربایی به فردی که ربوده شده است آسیبی وارد شود، در این صورت مجازات مجرم بیشتر خواهد شد. اشخاصی که به هر نحوی در عمل آدم ربایی شریک باشند نیز مجرم شناخته می شوند. مجازات این مجرم حداقل مجازاتی است که برای عملیات آدم ربایی در نظر گرفته می شود.

یکی از مهم ترین نکاتی که برای آدم ربایی باید مد نظر بگیرید در این است که اگر یک شخص هیچ گونه دخالتی در آدم ربایی نداشته باشد و فقط اسباب آن را فراهم کرده باشد، شریک جرم محسوب می شود همچنین شامل مجازات حداقلی نیز می شود.

یک وکیل آدم ربایی، به تمامی قوانین و اصول آدم ربایی آشنا است و در این زمینه می تواند در دادگاه به خوبی از حق و حقوق شما دفاع نماید. اگر قربانی آدم ربایی هستید و در حین آدم ربایی نیز دچار آسیب شده اید می توانید در این خصوص با بهترین وکیل تهران مشورت نمایید، تا بتوانید به حق و حقوق خود برسید.

وکیل آدم ربایی

قوانین آدم ربایی از زبان یک وکیل آدم ربایی

دادگاه های کشور در مواردی در جرم افراد متخلفی که دست به ربودن اشخاص زده اند تخفیف قائل می شوند. در صورتی که یک فردی بعد از مدتی شخص ربوده شده را با اختیار خود و بدون اجبار به مکانی که ربوده است بازگرداند.

در این صورت دادگاه در مجازات وی تخفیف قائل خواهد شد. البته این مورد در صورتی است که هیچ گونه تعرض به عفت آن شخص وارد نکرده باشد. اگر سن فرد ربوده شده بیشتر از 15 سال باشد اما به سن قانونی 18 سال نیز نرسیده باشد، اگر شخص رباینده وی را به مکان اولیه خود بدون اجباری بازگرداند، در این حالت دادگاه در مجازات مجرم و یا مجرمان این پرونده نیز تخفیف قائل خواهد شد.

به گفته وکیل آدم ربایی راه های مختلفی برای آدم ربایی وجود دارد. همچنین  مجازات های مختلفی نیز برای این جرم در نظر گرفته شده است. یکی از موارد آدم ربایی که هیچ تخفیفی هم در مجازات آن نیست ربودن مسافران به وسیله وسایل حمل و نقل است.

بر طبق این قانون، اگر شخصی که راننده تاکسی و یا شخص عادی باشد، مسافران را هنگامی که نزد خودروی وی هستند برباید. سپس دست به اعمال هتک حرمت ناموس، قتل و یا تسخیر اموال شخصی این فرد و یا افرادی که سوار ماشین او هستند بنماید، دادگاه کوچک‌ترین تخفیف را برای او در نظر نمی گیرد. در صورتی که طی عمل آدم ربایی نیز فردی به قتل برسد بدون در نظر گرفتن جایگاه و یا اعترافات شخص قاتل، محکوم به اعدام است.

اگر بخواهیم مواردی که سبب تشدید جرم آدم ربایی می شود را از زبان یک وکیل آدم ربایی بشنویم به موارد زیر برمی خوریم: سن فردی که ربوده شده زیر 15 سال باشد، عمل آدم ربایی با وسایل نقلیه مانند ماشین، موتور و یا حتی دوچرخه شکل گرفته باشد، فرد ربوده شده دچار آسیب های جسمی و روحی شده باشد.

به گفته وکیل آدم ربایی رفتار مرتكب در اين جرم فعل مثبت مـادی و خـارجی اسـت و جرم مذكور با ترک فعل محقق نمی شود. ايـن فعـل مثبـت مـادی عبـارت اسـت از : «ربودن» كه مستلزم استيلا يافتن بر انسان و نقل مكان دادن او از محلي به محل ديگر است.

قانون مجازات اسلامی در مـورد نحـوه انجـام عمـل آدمربـایی مصاديقی را ذكر كرده كه عبارت اند از : ربودن از طريق اعمال عنف، تهديـد يـا حيلـه. البته اين مصاديق جنبه تمثيلی دارند، چون در قسمت ديگر ماده، عبارت «يا بـه هـر نحو ديگری» آورده شده است كه شامل مصاديق ديگر از قبيل بيهوش كردن، مستی و … می شود.

از مهمترين خصوصيتی كه برای فعل مرتكب ميتوان در نظر گرفت، آن است كه ربودن بايد به صورت غير قانونی انجام شود. بنابراين، در كليـه مـواردی كـه كسی در مقام اعمال حق يا تكليف قانونی خود مرتكب جرم شود؛ براي مثـال، كسـی كه با داشتن حكم جلب از طرف مقامات صلاحيتدار قضایی اقدام به دستگيری متهم و انتقال او از يک حوزة قضایی به حوزة قضایی ديگر جهت محاكمه وی ميكند، عمل وی آدم ربایی نخواهد بود.

موضوع جرم آدم ربایی، انسان زنده است. اين موجـود انسـانی بـا توجه به اطلاق عبارت “شخصی”، شـامل تمـام اشخاص اعم از زن و مرد و كوچک و بزرگ مـی شـود و جنسـيت و سـن تـأثيری در ماهيت اين جرم ندارد، و فقط در صورتی كه سن مجنی عليـه كمتـر از پـانزده سـال تمام باشد يا آسيب جسمی يا حيثيتی بـه وی وارد شـود،مجازات مرتكب حداكثر مجازات قانونی خواهد بود.

جرم آدم ربایی زمانی به صورت كامل صورت مي گيرد كـه فرد انسانی، بدون رضايت و با توسل به زور ربوده و از محل جا به جا شود، لذا اگر اين عمل در مراحل مقدماتی و در محل وقوع جرم كشف شود تنها مجازات شروع به جرم را دارد.

جهت مشاوره حقوقی با وکیل آدم ربایی شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)